10.16.2012

DAGEN JAG GÖMDE LÅNGT BAK I MIN BOK





min man är det finaste som finns, långt bättre än drömmar kunde ana.
lilla eM som är den goaste tjej i världen och vår nya lilla familjemedlem eBs som vi älskar att pussa på.

vi bor i en lägenhet i stan, litet men vi trivs.

med mina älskade små ting jag ständigt samlar på mig, som trycker ihop vår familj på ännu mindre yta. 


men idag...


denna natt har eBs inte givit mej någon sömn och jag har suttit på sängkanten med tårar i ögonen av sömnbrist som varat i för många dygn. 

en morgon med Em där jag nu sitter med ett svart samvete över att mitt tålamod ännu en gång rann över.

det är en total kaos i vårt hem med ouppackade väskor o en tvättkorg som vuxit sig överfull efter en helg i Århus. leksaker som skapar barrikader som ständigt får mig att träna på att vårda mitt språk. något som idag känns som ett misslyckande.
tröttheten hos oss båda tu som får oss att tappa fattningen och en irritation ligger och kittlar under huden.

detta är en sanning, en vardag, ett liv

men denna dag gömmer jag lång bak i min bok och tar sikte på morgondagen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar